Nevendaar

-- C H A T --

Územia

Politické rozloženie

O politickej geografii Nevendaaru máme málo poznatkov. Množstvo pevnín nie je známe, predpokladá sa však, že ich je viac. Všetky udalosti hier však vznikli na jednej pevnine.

Existuje niekoľko štátov, jedno z nich - Impérium, je zrejme najsilnejšie. Ich mestá sú postavené v blízkosti vodných plôch a prevažne na rovinách.

Do udalostí série hier existovalo na juhu aj kráľovstvo Alkmaar, ale bolo zlikvidované bohyňou Mortis a premenené na vyprahnuté územia nekromancerov.

Na severe ležia krásne hory trpaslíkov, ktorých štátov je niekoľko (podľa počtu klanov ich bolo kedysi dvanásť, do udalostí Disciples II ich zostalo sedem), a sú podriadené hlavnému kráľovi.

Medzi územiami Horských klanov a Impéria sú hory Démonov s ostrovmi lávy a spálenou zemou.

Územia elfov ležia východne od Impéria, posiate jesennými lesmi.

Za nimi ležia rozsiahle divoké stepy, obdivuhodné svojou krásou i záhadnosťou.

Zo všetkých strán obmývajú Nevendaar tri moria. Južné a západné brehy obmýva Azúrové more, na východe Alimarské more a na severe more Orkograr.

Usporiadanie sveta

Nevendaar - je plochý svet, ktorý má slnko a tri mesiace. Fázy dňa sú bežné (ráno, deň, večer, noc).

V noci je na nebi, spravidla, len jeden mesiac. Mesiace vplývajú na príliv a v momente, keď nie je na nebi ani jeden, príliv stráca svoju silu. Ale také prípady nebývajú častejšie, než raz za niekoľko desiatok rokov. Dva mesiace na nebi sú veľká vzácnosť a tri mesiace sú veľmi mimoriadna udalosť, ktorá býva výnimočne raz za sto rokov. Existencia troch mesiacov na nebi je doprevádzaná rôznymi silnými magickými udalosťami, napríklad behom smrti a prevtelení Izerila (viď. obsah 3. časti).

Ročné obdobia neexistujú, ale každá rasa ovplyvňuje domáci kraj vlastnou mágiou, ktorá mu dodáva svoj neopakovateľný vzhľad. Vďaka tomu je napr. na území elfov vždy jeseň, na území trpaslíkov vždy zima. Nositeľmi mágie rás, meniacimi vzhľad zeme sú magické artefakty - žezlá (v prvých 2 častiach) a postavy (v tretej časti). Postavené na určitom mieste menia vzhľad zeme okolo seba (terramorfing, pozn. sm.art) Takýmto spôsobom môžu meniť krajinu aj hlavné mestá rás.

Flóra

Zeme Impéria

Svieža lúka, jasné okolie, riedky porast, kam s ľahkosťou prenikajú slnečné lúče, nebo je jasné, slnko nežné. Príroda - romantická pieseň, dodáva ľahkú letnú náladu, pocity pokoja, rozkvitajúcej romantickej zeme.

Zeme Légií zatratených

Zem sa trhá chŕliac ohnivú nenávisť Betrezena k svojmu stvoriteľovi. Lávové pukliny tu a tam otvárajú diabolskými úsmevmi podsvetia, žiarou vlastného dychu spaľujú stromy a ostatnú vegetáciu. Popol čierno-červenými chumáčmi veje vo vzduchu. Purpurovo vychladnuté kamene niekedy pripomínajú červené slzy, po ktorých chodia smrtelní sluhovia Zvrhnutého. Aj keď je to len žalostný chladný tieň pekla, Nevendaar čaká, keď sa jeho zradený boh vyslobodí.

Zeme elfov

Hustý jesenný les, pokrývá skoro úplne územia Aliancie. Príroda akoby tu spala. Padanie listov večnej jesene elfských lesov navodzuje mierumilovnú pohodu. Hustý nános spadnutého lístia pokrýva pôdu. I tak je to však divoká a drsná príroda. Nie je tu skoro ciest a ak sa sem náhodou dostane cudzinec, ľahko zablúdi. Elfovia nebudujú kamenné pevnosti alebo mestá – všetky ich stavby vyzerajú natoľko prirodzene v lese, že sa zdá, akoby ich les sám vytvoril. Ale cudzinec, nachádzajúci sa v tejto harmónii, pociťuje nepokoj – v týchto končinách je drsný a neľútostný pán – to sú elfovia – lesný národ.

Zeme Zástupov nemŕtvych

Temno-šedivá mŕtva suchá pôda, nahé stromy bez lístia, inokedy pokryté pavučinou. Pod nohami je buď prach, alebo ostatky mŕtvoly. Živej trávy skoro niet, suché trnoviská a vresovištia len zdôrazňujú bezživotnosť týchto krajov. Avšak územia Zástupov nie sú len mŕtve, ale sú naplnené antiživotom. Mlhavým, nenápadným na prvý pohľad, ale o to hlbšie napĺňajúcim dušu a telo toho, kto zablúdil do týchto zemí smrti. Jedovaté huby, ktoré nerastú v normálnych lesoch. Hmyz nasiaknutý chorobami, žijúci nie kvôli potrave vtákov. Zapáchajúce zdochliny a v diaľke supi s neúprosným kvikotom. Niekde spod zeme vytriskujúce jedovato-zelené alebo krvavo-červené pramene, vystupujúce z hlbín otrávených starých hrobov. Niektoré kamene a minerály získali záhadnú podobu kostí a vytvárajú hrozostrašné skeletoobrazné konštrukcie, hlavne v okolí zdrojov magickej sily.

Zeme Horských Klanov

Drsná zima prikryla tento kraj úplne. Sneh schováva úpne všetko. Nie je tu bahna – mráz zocelil všetku vodu do poslednej kvapky. Vietor víri sneh v napohľad zahrievajúcom tanci, vrhá ho na pútnika bodajúc líca ako roj rozjarených včiel. Nikdy neochabuje rev fanfár vetra vrchov, umlká len občas, ale v takých momentoch divák vidí najkrajší zimný obraz. Ale neoplatí sa zastavovať – v týchto surových krajoch ide vždy o boj o život. Divoká zver sleduje svoju korisť, vysoko v horách mrzne, chýli sa k veľkej snežnej smršti, zima panuje v týchto žulových a ľadových skalách.

Fauna

Fauna Nevendaaru je dosť chudobná, charakteristická hlavne rôznymi typmi vlkov a medveďov, (biely, hnedý, černy, s magickými znalosťami alebo bez nich) a tiež vlkodlakmi. Na herných mapách možno vidieť aj kŕdle vtákov. Pri vodných plochách sa stretávajú primitívni a polorozumní obyvatelia vodných priestorov (morskí čerti, krakeni, gigantickí vodní hadi ai.). Z mytologických zvierat sa tu nachádzajú gigantické pavúky nadľudských rozmerov a mantikory.
Celá fauna je veľmi agresívna. Poznatky o skrotených a domácich zvieratách chýbajú. Ale podľa toho, že je možné stretnút ražne s pečenými prasatami, domáce zvieratá musia existovať.

zdroj: akella.ru, nevendaar.com, preklad a úprava: sm.art


The poll :


Main Sources:
official site.d3 fórumdat-media homepagedat-media forumAkella homepage

Release Date
Disciples III:
11.12.2009

1. Expansion:
03.12.2010

System Requirements:
P4 2 GHZ, 512 MB,
GF 6800GT 128 MB

Copyright: 2006-2010 GoF. Design: sm.art
Last update: 12.12.2010




Použité materiály sú prevzaté od spoločností:
.dat, Akella a ďaľších. Všetky práva vyhradené.

Used materials were taken from these companies:
.dat, Akella and others. All Rights Reserved.


Very thanks to
admin of czech
heroes-centrum for
free hosting

najväčšia stránka o sérii Heroes of Might and Magic!