Novinky

-- C H A T --

06.02.2010 D3 Reviews II

S odstupom času vydali svoje recenzie aj ďalšie popredné ruské časopisy.
(Updated!)

 

Gameland (5.5/10): To nie je hra, ale art-album!

  • Vetšina kúziel na globálnej mape odoberá svojimi efektami nemálo času.
  • Draci – mohutné stvorenia, ale stretáme ich v tom štádiu hry, kedy ich už bez problémov porazíme.
  • Zoznam niektorých neuskutočnených sľubov: etapovité obliahanie hradov, pasce a artefakty na aréne, vytvorenie kúzla na aréne za cenu many a ťahu, postavenie obranných stavieb pri strategicky dôležitých objektoch (napr. most cezx priepasť), možnosť presúvať jednotky bez hrdinu, vplyv stavu hrdinu na jeho iniciatívu v boji...
  • Vojaci, ovládaní počítačom, slepo útočia len na najbližšie ciele, aj keď sú v ich dosahu bezbranní mágovia a lučištníci
  • V hre sú všade problémy, nič nie je domyslené.
  • Nepriatelia na mape napádajú väčšinou len hlavnú postavu. Navyše nepotrebuje žiadnych pomocníkov, ide v predpísanom smere. Pred nami je lineárna RPG, bez stratégie a taktiky.
  • Zlý dojem môžu opraviť len okamžité opatrenia a radikálne zlepšenia. Zdá sa ale, že vydavateľ má iné starosti a bombarduje nás s reklamami na webstránku Disciples Online, kde je možné sa prihlásiť do alfa-testovania hry.

PC Games (5/10): Betaverzia, čakáme na plnú verziu.

Vo februárovom čísle časopisu PC Games vyšiel okrem recenzie aj rozhovor s vývojármi o tvorbe 3D postáv Disciples III.

(preklad v príprave)

LKI Review (64%)

Plusy:

  • rôznorodé taktické možnosti
  • veľkolepé ilustrácie a modely
  • zvuk
  • svet plný emócií

Mínusy:

  • hluché miesta
  • miestami šedivá grafika bez života
  • hudba 2/3 času zarmucuje hru
  • chýbajú staré rasy
  • biedne herné nástroje
  • niektoré skilly a kúzla nepracujú...

Obvinenie

D3 sa opakujú, sú nudní a primitívni.

Strategicé a taktické prvky - v Heroes sme sa napr. rozhodovali, akú obsadíme baňu, kadiaľ pôjdeme ďalej, ktorého vezmeme hrdinu... A tu? Máme pred sebou jasný obraz smerovania. Mapy kampane sú ako spleť kordirov, ktoré nepotrebujú ďalších hrdinov. Kampane sú časom nanič. A len v multiplayeri možno vyskúšať rôzne taktiky, rozvíjať rôznych hrdinov atď. Vývojarí však prevrátili Disciples na blednúci tieň.

Jednotky - aké majú schopnosti? V Heroes mali trpaslíci runy, orcovia zúrivosť... A v K.Bounty mali niektoré jednotky viacero špec. schopností.

Hrdinovia - v kampani nemá zmysel najímať ďalších hrdinov, pretože všetky získané skúsenosti si hlavný hrdina prenáša do ďalších misií. Okrem toho schopnosti v strome nie sú rôznorodé natoľko, aby sme mohli každé prechádzanie hry vyvíjať hrdinu inak. Navyše všetky prenesené veci nám už od prvej sekundy druhej misie dovoľujú zabudnúť na peniaze. Kto potrebuje nový systém zlodejov?

Grafika - napr. hlavné mesto ríše je celé hranaté, nevýrazné a otravné - z hry prakticky úplne vymizol duch Disciples.

Balans - namiesto názvu Disciples by sa hre viac šikol návov Disbalance. Napr. schopnosť, ktorá dovoľuje hrdinovi v každom chode boja premieňať ľubovoľného protivníka na roľníka a do konca boja. Paralýza, skamenenie a premena na Impa pomáhajú zvíťaziť i tam, kde jednoznačne musíte prehrať. Zrazu ste buldozér, ktorý sa nepozerá na parametre, schopnosti, úroveň a zloženie nepriateľského vojska, ale ktorý sa neodvrátiteľne blíži ku koncu aktu. A balansovať treba aj labirint schopností.

Bugy - spis všetkých nájdených bugov ku dnešnému dňu predstavuje 25000 znakov. Arzenál, ktorý by stačil aj pre 2 dobré hry. Okrem toho nefungujú parametre, ani všetky ostatné nápady.

Hudba a zvuky - repliky bojovníkov znejú pri každom ich ťahu, napr. lučištníci opakujú "Pripravujem strelu".

Obrana

Hrdinovia: D3 sa zriekli väčšiny tradícií predkov a prijali nové riešenia. Napr. kedysi slabé žezlá sú teraz silové centrá, rozmiestnené v kľúcových miestach. Bolo otravné večne venovať pozornosť úbohým žezlám v D2. Ako zdĺhavo sa hrali misie - čím väčšia mapa, tým častejšie sme behali hore-dole za podlými nepriateľskými pokladačmi žeziel.
Zlodeji, ktorí kedysi málo bojovali, sú teraz plnohodnotnými hrdinami, závislými nie na náhodnom šťastí, ale od skúseností, schopností a prefíkanosti.

Grafika: Vonkajší vzhľad modelov vplýva na atmosféru - napr. mág légií v rukách zviera zuholnateľné srdce, s pomocou ktorého vykonáva rituály.

Taktické možnosti: V Disciples 2 boli biedne taktické možnosti, čo napravil až nový systém pobybu po arénach.

Zone of Games (6,5):

V predchádzajúcich častiach bol zvláštny typ hrdinu, ktorý vedel zasadiť žezlo, šíriace jeho vplyv. Nápad zaujímavý, i keď dosť protivný - nie všetkým sa páčilo vlecť sa s kopou slabých hrdinov, stavať žezlá a ešte ich aj chrániť.
V 3. časti bola táto schéma celá prerobená: žezlo odstránili a namiesto nich nainštalovali kľúčové body, ktoré môže obsadiť každý hrdina. Po ich obsadení tu vyrastie ochranca, ktorý má tento bod chrániť. Nápad opäť celkom dobrý, ale, znova, jeho realizácia zmarená - ochrancovia sú absolútne nevyrovnaní (pre nízkoúrovňové postavy príliš silné a naopak). Výsledkom je, že všetky body obsadzuje aj bráni váš hlavný hrdina (pretože kvôli jeho maximálnemu levelovaniu sú ostatní hrdinovia - vaši aj nepriateľskí - slabí).

Gigamark (6/10):

  • Ruským herným vývojárom šialene chýba odborné plánovanie a tvrdá manažérska ruka.
  • Dvôvod, prečo si distribútor vybral práve .dat (mladé štúdio bez skúseností, úspechov a rentability), zostáva záhadou.

Verse

  • V hlavnom meste možno vyrábať z naučených kúziel runy za rovnakú cenu, ako naučenie kúzla.
  • Budovám ríšskeho mesta môže závidieť ľubovoľný palác v Prahe - európskom hlavnom meste gotiky.

Gamestar

  • Prehnane silných nepr. strážcov územia stačí oslabiť globálnu mágiou a v boji len doraziť.
  • Dialógy su fádne a nemôžu sa porovnánvať s úžasnými textami K.Bounty.

 

Zdroj: gameland.ru, lki.ru, zoneofgames.ru, gigamark.com, stihi.ru, gamestar.ru,
preklad z ruštiny: sm.art

See also:
D3 Reviews I

The poll :


Main Sources:
official site.d3 fórumdat-media homepagedat-media forumAkella homepage

Release Date
Disciples III:
11.12.2009

1. Expansion:
03.12.2010

System Requirements:
P4 2 GHZ, 512 MB,
GF 6800GT 128 MB

Copyright: 2006-2010 GoF. Design: sm.art
Last update: 12.12.2010




Použité materiály sú prevzaté od spoločností:
.dat, Akella a ďaľších. Všetky práva vyhradené.

Used materials were taken from these companies:
.dat, Akella and others. All Rights Reserved.


Very thanks to
admin of czech
heroes-centrum for
free hosting

najväčšia stránka o sérii Heroes of Might and Magic!